התשובה הפשוטה לשאלה היא: טיפול נפשי מיועד לכל אדם שחש מצוקה רגשית כלשהי, או אינו לגמרי שבע רצון מחייו כרגע ורוצה לשנות משהו.
כמטפלת דינמית בגישה פסיכואנליטית, אני רואה את הנפש כדבר אחד ושלם. לכן אני לא מגדירה את עצמי כמומחית ל-X, לתחום מסויים, אם כי יש לי ניסיון רב שנים בטיפול באנשים עם בעיות שונות ומגוון רחב של תחומים.
טיפול נפשי נותן מענה לקשיים מסוגים שונים ולהתמודדויות כמו משבר, שאלות קיומיות, קשיים בזוגיות, בעיות ביחסים בין אישיים, חוסר סיפוק כללי, תחושת חוסר מימוש, עיסוק אובססיבי באכילה ובגוף, דיכאון, חרדה, מחשבות אובססיביות וכו'. ההתמודדויות והקשיים האלו, שאדם נתקל בהם במהלך חייו, הם ביטויים שונים של נפש אחת של אותו אדם.
כאשר מתייחסים אל הנפש כאל דבר אחד ושלם אין צורך בהתמחויות שונות. אין צורך שאדם יבוא למטפל שמתמחה בחרדה כשהוא בהתקף חרדה, ולמטפל שמתמחה בדיכאון כשהוא בדיכאון, ולמטפל שמתמחה ב OCD, כשהוא נתון למחשבות אובססיביות ולמעשים קומפולסיבים.

הנפש היא אחת כשם שהגוף הוא אחד

לצורך העיניין אני כמו רופאת משפחה. כמו שבנאדם שכואב לו משהו בגוף, לא משנה אם זה הראש, הבטן, האוזן או האצבע הקטנה, הוא יכול ללכת לרופאת משפחה שלו, כי היא מטפלת בגוף והגוף הוא דבר שלם.
אם בנאדם מגיע לרופאת משפחה עם כאבי גרון, חום גבוה, כאבי ראש ונוזלת, היא תבדוק אותו ויתכן שהיא תגלה שיש לו שפעת. היא לא תגיד לו שהיא מטפלת רק בקצה הציפורן ושילך עם הראש לרופא אחד, עם האוזן לרופא שני ועם החום לרופא שלישי. לאותה מחלה יכולים להיו כמה סימפטומים. כך אני כמטפלת בנפש האדם.
במהלך הטיפול אנסה ביחד עם המטופל, להבין את מקור הקשיים שלו, שלעיתים קרובות קשורים זה לזה. כמו אצל רופאת המשפחה, שאז הנוזלת, החום הגבוה והגרון האדום, קשורים אחד לשני ומעידים על מחלה מסויימת, כך אצלי הסימפטומים השונים של הנפש, שבאים לידי ביטוי בהקשרים שונים, במסגרת מערכות יחסים שונות, בתקופות שונות של החיים, יש להם מקור אחד. למרות המופעים השונים, אנחנו נחפש וננסה להבין את המקור שלהם. כמו כן ננסה למצוא דרכים מסתגלות וטובות יותר להתמודד עם הקושי.
יחד עם זה, אם יפנה לאותה רופאת משפחה, אדם עם תת פעילות של בלוטת התריס, סביר להניח שהיא תפנה אותו לאנדוקרינולוג. אם תבוא אשה עם סיבוכים בהריון, היא תפנה אותו לרופא נשים וכו' וכו'. ואם הוא אומר כל הזמן "וכו'", אז הרופאה תשלח אותו ל"וכו'-לוג".
גם אני עשויה לעיתים להפנות אדם למטפל מומחה, למשל אם הוא סובל מבעיה פסיכיאטרית, ורוצה לקבל גם טיפול תרופתי, אפנה אותו לקולגה פסיכיאטר. או אם הוא מעוניין לטפל יחד עם אשתו בבעיה כלשהי בזוגיות, אני יכולה להפנות אותו למטפל זוגי.
עוד על קהל היעד לטיפול בגילאים שונים, ראה למי מתאים טיפול ביבליותרפי?

טיפול נפשי

תמר טלמור כהן
טיפול באמצעות ביבליותרפיה ופסיכותרפיה

נייד: 054-5637073
מייל:
iamtamartalmor@gmail.com

איזורים
תל אביב וגוש דן

צור קשר

שם:

טלפון:

מייל:

ההודעה שלך: