לחיות כפסיכולוג בתל אביב פירושו לחיות באי ודאות. שלא כמו ספורטאי או איש עסקים, הצלחתו של פסיכולוג היא תוצר של ברית נזילה ומשתנה מעת לעת, בינו ובין המטופל, הכוללת תהליכי התפתחות ייחודיים, גדילה, שינוי, רגעי עצב, חדלון וייאוש לצד רגעי יצירה ובריאה. הישגיו המקצועיים פסיכולוג אינם ניתנים לכימות, אומדן והערכה אמפירית ומדוייקת.

מהו פסיכולוג טוב?

פסיכולוג טוב פירושו להיות איש מקצוע המחויבות מקצועית למטופלים שלו. מחוייבות שכזו, פירושה להקפיד על קבלת הדרכות מבעלי מקצוע, להיות מוכנה לקראת הפגישה, מרוכזת ובמייטבי בעת הטיפול, ולהרהר בפגישה בסופה ולסכם אותה בכתב. כמו כן רצוי להעמיק במסלולי לימוד שונים או בהדרכות מקצועיות. וכמובן לקרא ספרות מקצועית, להתעדכן המגמות המחקריות האחרונות.

תחומי התמחות

אני מתמחה במתן פתרונות לבעיות שונות כגון: דיכאון, חרדה, OCD, הפרעות קשב וריכוז, פוביות שונות, בעיות ביצירת קשר זוגי ועוד. אני משלבת ומתאימה את הטיפול הפסיכותרפי והביבליותרפי למטופל. הגישה הטיפולית שלי הינה פסיכודינאמית תוך שילוב טכניקות ביבליותרפיסטיות. הדגש בטיפול מבחינתי הוא יצירת מערכת יחסי אמון משמעותי בטיפול, שבתוכה ניתן לחקור בבטחה את הסוגיות שאותן מביא המטופל. בכוחו של קשר טיפולי חיובי ומעמיק, להביא לשינוי דרמטי בשיפור איכות חייו של המטופל.

פגישת ייעוץ מקדימה

מטרות הפגישה הראשונה היא להכיר אתכם ואת האתגרים עמם אתם מתמודדים, לספר לכם יותר עלי ועל הגישות הטיפוליות השונות שלי ולאפשר לכם להבין יותר מה נדרש מבחינה טיפולית כדי לעבור שינוי. בפגישה הראשונה אני מנסה להבין את הסיבה בגינה אתם פונים לטיפול ובודקת את מידת ההתאמה של המטופל לשיטות הטיפול הפסיכותרפית והביבליותרפית.

הגישה הטיפולית שלי

הגישה הטיפולית שלי הינה פסיכואנליטית תוך שילוב טכניקות ביבליותרפיסטיות. הדגש בטיפול מבחינתי הוא יצירת מערכת יחסי אמון משמעותי בטיפול, שבתוכה ניתן לחקור בבטחה את הסוגיות שאותן מביא המטופל. בכוחו של קשר טיפולי חיובי ומעמיק, להביא לשינוי דרמטי בשיפור איכות חייו של המטופל.

המפגש עם המטופל

במפגש עם המטופל חשוב לי ליצור מרחב בטוח מכיל אנושי ואמיתי, שמאפשר לשתף בקשיים ובמצוקות. חשוב לי כמובן לחוות אותו ולהתבונן בהם ממקום אחר. אני מאמינה כי קשר טיפולי משמעותי ומיטיב מוביל לגילוי מחדש של הכוחות הפנימיים שנחסמו או הסתתרו, ומעודד התפתחות, גדילה ויצירה.

הקשר שבין מטפל למטופל

הקשר שבין מטפל למטופל הוא כלי מרכזי להצלחת הטיפול הפסיכולוגי. טיפול עוסק גם ב"כאן ועכשיו" בקשר מטפל- מטופל, וגם בתהליכים ושינויים ארוכי טווח בתוך המפגש הטיפולי. אלה גם אלה, משמשים ציר משמעותי בחוויה המתקנת שעובר המטופל במהלך הטיפול הפסיכולוגי. טיפול פסיכולוגי גם יכול להציע חווית צמיחה, התפתחות ודרכי התמודדות טובים יותר.

הדרכה לאנשי מקצוע

ואחרון חביב, החוויה שלי כמדריכה לאנשי מקצוע. כמדריכה אני מלווה תהליכי טיפול ומנסה לסייע למודרך המטפל בפועל להגיע להבנות תאורטיות וקליניות ביחס למטופל. זו זכות גדולה בעיני להיות שותפה להתבגרות המקצועית של מטפלים במהלך תהליך הכשרתם. חשוב לי להיות נוכחת בתהליך העיצוב, הגיבוש וההבשלה של ה"אני המטפל", של המודרכים שלי, ולאפשר להם להוציא מהכח אל הפועל את היכולות הטמונות בהם תוך חיבור פנימה אל גרעין העצמי האמיתי והאותנטי שהופך אותם למטפל האחד והייחודי שהם.

 

לקביעת פגישת ייעוץ ולפרטים נוספים צלצלו אליי – תמר טלמור כהן:
054-5637073