להנגיש את הטיפול הפסיכולוגי הפרטי בתל אביב

אי שם בשדרות רוטשילד של קיץ 2011, נולדה במוחי המטרה להנגיש את הטיפול הפסיכולוגי הפרטי בתל אביב לאוכלוסיות רחבות ככל הניתן. אני מאמינה באמת ובתמים כי כל אדם שנזקק לסיוע מקצועי נפשי בתקופות מסוימות בחייו – ראוי וזכאי לקבל זאת. אני ערה לבעיתיות של שימוש במילה "להנגיש", בעיקר בגלל הקונוטציה של הנגשת הגישה למקומות ציבוריים כמו מסעדות, לנכים ולקשישים. למרות השימוש במילה זו, לא מצאתי טובה ממנה.

מחיר הטיפול הפסיכולוגי

כל מי שחש צורך עמוק ותחושה של הכרח "לדבר עם מישהו" על מצבו הנפשי – זכאי בעיני לטיפול פסיכולוגי בלי קשר למצבו הכלכלי. כולנו זכאים לטיפול פסיכולוגי בדרך לשינוי ולהצלחה. ודע עקא, מדובר במוצר צריכה יקר להחריד הזמין רק לעשירון העליון. טיפול פסיכולוגי פרטי עולה בממוצע כ 300-400 ש"ח לשעת טיפול, כפול 4 שבועות בחודש, הרי שמדובר בסך הכל בהוצאה חודשי של כ 1,500 ש"ח, שזה כ 30% משכר המינימום במשק.

להתאים את סוג הטיפול למטופל

זה לא עיניין של מה בכך להצליח להתאים את סוג הטיפול למטופל. אני מאמינה שכל אדם המעוניין בכך, וכל מי שחש צורך עמוק ותחושה של הכרח, זכאי לעבור טיפול פסיכולוגי המותאם לצרכיו ובלי קשר למצבו הכלכלי. כולנו זכאים לטיפול פסיכולוגי בדרך לשינוי ולהצלחה. מצד שני מדובר במוצר צריכה יקר להחריד הזמין רק לאוכלוסיות מעשירונים גבוהים. אני עדיין עובדת על עצמי, ומנסה להבין כיצד ליישב את הסתירה שבין השניים.

צניעות כערך עליון בטיפול פסיכולוגי

כאמור, לאור המחאה החברתית שסערה כאן בקיץ 2011, בחרתי בחירה מקצועית לאפשר טיפול פסיכולוגי לכל כיס, וזאת מבלי לפגוע באיכות המקצועית. זה לא פשוט לשמור על מקצועיות גבוהה, נשמה רחבה, מודעות חברתית גבוהה ונכונות לטפל באנשים מכל שכבות החברה. כל איש מקצוע מעוניין להתפרנס בכבוד, כראוי לשנים הרבות שהשקיע בלימודיו. אבל יש בעיני עוד ערך עליון ושמו צניעות. גדלתי לאורו והפנמתי אותו. בנוסף, אני מקפידה ליישם את טווח המשמעויות של היותי בעלת מודעות "חברתית", וזאת למרות מציאות מקצועית עמוסה.

הבחירה לגבות תשלום נמוך מהמקובל עבור טיפול פסיכולוגי

אין הנחתום מעיד על עיסתו, ואין המטפל מעיד על איכויותיו, ולכן רק אעיד על עצמי ואומר שכמטפלת אני עובדת קשה עבור הצלחת המטופלים שלי. נדמה כי שילוב של מקצועיות עם בסיס אנושי הוא המפתח להצלחה. לכאורה, הבחירה האישית שלי לגבות לא פעם תשלום נמוך מהמקובל, עומדת בסתירה למקצועיות הגבוהה שלי.אני מודעת לקיומו של האלמנט החברתי שבדברי, ומקווה שהורדת המחיר אינה גורמת לי להתפשר מבחינה מקצועית.

 

לקביעת פגישת ייעוץ צלצלו אליי עוד היום – תמר טלמור כהן:
054-5637073