פסיכולוג בתל אביב על רקע המחאה החברתית של קיץ 2011

להיות פסיכולוג בתל אביב בזמן המחאה החברתית של קיץ 2011, פירושו לאפשר טיפול פסיכולוגי פרטי גם למטופלים שלא מסוגלים לשלם את המחיר המלא! כדי להבין את האמירה הזו, אפתח בזיכרון אישי.

זיכרון אישי

אני זוכרת את ההתרגשות העמוקה שלי וההזדהות שהייתה לי אל מול המחאה החברתית ב-2011. כשהגיע יום הולדתי, ביקשתי מבן זוגי כמתנת יום הולדת ללכת לשדרות רוטשילד. ישבתי שם בין המוני האנשים, הקשבתי להדי השיחות ולרוח השיתוף שעלתה בין כולם. התרגשתי מרוח הסולידריות ההפוכה כל כך לניכור של חיי הכרך.

טיפול פסיכולוגי בכרך הגדול

הנה הנחת יסוד שיטחית ופולקלוריסטית, שטעונה אמנם הוכחה מדעית ואמפירית, אך נראית לי נכונה על פניה: החיים המודרנים מעלים את רמת המתח והחרדה בקרבנו ומורידים את תחושת השייכות והביטחון הקיומי. אני מניחה שיש לכך סיבות רבות שמעולם לא חקרתי באופן מעמיק ויסודי, כגון: התחרות היומיומית, קשיי הקיום, הניכור והיעדר תחושת קהילתיות ולכידות חברתית, האנונימיות של ההוויה העירונית. אלו ועוד הן סיבות לצורך הגובר בטיפול פסיכולוגי בכרך הגדול.

פסיכולוג בתל אביב והמחאה החברתית

סתירות כלכליות בטיפול פסיכולוגי

מחד הטיפול הפסיכולוגי עולה כסף. מאידך, דווקא אוכלוסיות מוחלשות זקוקות לו. אני עדיין עובדת על עצמי ומנסה להבין כיצד ליישב את הסתירה שבין השניים. ויש עוד סתירה, אחרת ונוספת לראשונה: הבחירה לגבות תשלום נמוך מהמקובל עומדת בסתירה למקצועיות הגבוהה שאני מייצגת. אמנם יש בה אלמנט חברתי, אבל הוא בא על חשבון תחושת הערך העצמי המקצועי שלי. שהרי מי שמקצועי זכאי לגמול גבוה יותר עבור עבודתו. המחיר הגבוה גם מגלם שנות ותק וניסיון מצטבר, והרי אין חכם כבעל ניסיון.

אין מחיר לפשרה הכלכלית

לכאורה, אין מחיר לפשרה הכלכלית. המחיר הנמוך שאני גובה יחסית להכשרתי, אינו גורם לי להתפשר על מיטב ההכשרות המקצועיות, הדרכות אישיות וקבוצתיות, עדכונים, לימודים, כנסים וקריאה מקצועית. יחד עם זאת אני לא מסוגלת ויכולה לתת את המחיר הזה לכל פונה באשר הוא, וגם אני מסננת את הפונים אלי ומעניקה הנחות רבות למטופלים על סמך שיקול דעת אישי.

למה דווקא פסיכולוג בתל אביב?

שילוב של מקצועיות יחד עם בסיס אנושי הם המפתח להצלחה. להיות פסיכולוג טוב פירושו להיות איש מקצוע מוביל בעל מחויבות מקצועית מלאה למטופלים שלו. מחוייבות שכזו פירושה להקפיד על קבלת הדרכות מבעלי מקצוע, להיות מוכנה לקראת הפגישה, מרוכזת ובמיטבי בעת הטיפול, מהרהרת בדברים, משקיעה מחשבה והדרכה אישית לאחר הפגישה.

 

לקביעת פגישת ייעוץ צלצלו אליי – תמר טלמור כהן:
054-5637073